Notiser

Simon Sjögren är skolnätverksansvarig för Svenskt Näringsliv i Värmland och har skrivit för Pedagog Värmlands blogg.

Läs mer

Carola Nordquist, lärare på Praktiska Gymnasiet i Sundsvall om skolmaterialen "Get to know a profession" och "Framtidskartor"

Läs mer

Anna Bonde, lärare på Engelska skolan i Falun om skolmaterialet "Jag, en entreprenör?"

Läs mer

Att arbeta med entreprenörskap i grundskolan innebär att stimulera elevernas kreativitet, nyfikenhet och självförtroende, samt deras vilja att pröva och omsätta idéer i handling och lösa problem. Men vad säger egentligen forskningen och läroplanen om entr

Läs mer

Digital utbildning i entreprenörskap Att arbeta med entreprenörskap i grundskolan innebär att stimulera elevernas kreativitet, nyfikenhet och självförtroende, samt deras vilja att pröva och omsätta idéer i handling och lösa problem. Men vad säger egentlig

Läs mer

Tech Academy är en digital och interaktiv utbildningsplattform med inriktning på fordonsteknik för såväl personbilar som tunga fordon, el- och hybridfordon, diagnosteknik, skadereparation och snart även fordonslackering. Tech Academy ger en heltäckande oc

Läs mer

"Förr har jag inte kunnat ta del av vad eleverna har gjort under praoen men genom loggboken kunde jag läsa om vad de hade gjort, vilket var kul."

Läs mer

Annika Johansson är HR-assistent på Daloc AB i Töreboda. Hon började använda iPraktiken för flera år sedan, och materialet hjälper företaget att strukturera praoperioden – både för eleven,

Läs mer

På Hälsinggårdsskolan i Falun ser man många vinster med prao, alltifrån att eleverna får komma ut i arbetslivet till att de lär sig ta ansvar för att till e

Läs mer

Att driva ett entreprenöriellt lärande i skolan är viktigt. Det handlar inte om att eleverna endast ska lära sig att driva egna företag, utan framförallt om att förbereda eleverna för det framtida livet och att k

Läs mer
Sida